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Our offer

Combining the best consulting tools and customer insights, adapted to the reality and needs of our clients, always seeking the actionability of our recommendations for projects of:

  • Brand Assessment

  • Brand Monitoring KPIs

  • Segmentation, Positioning and Brand Architecture

  • Action plans

  • Brand Stretch

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Brands are in many cases a company's most valuable asset.

 

The quantification of the financial value must comply with three requirements. The brand must:

 

  1. Generate financial value for its shareholders

  2. Have tangible and intangible insights in the minds of your stakeholders

  3. Be legally registered

 

These are requirements specified in ISO 10668, a standard that provides guidelines for the Brand Valuation process.

 

Our approach is based on economic use, which starts from the total value of the company and segregates the “brand” asset from this value.

 

There are some other alternative methodologies that consider the projection of results of brand earnings based on Royalty Relief. This methodology can be a secondary reference. However, in our experience in looking for royalty rate references in the Brazilian market, we found that the average royalty rate is 1%. This is because, by tax criteria, 1% is a deductible portion of income tax on a statement of income. Therefore, not very representative of the “Equities of a brand”.

 

In our holistic approach, we consider financial analysis and market analysis based on quantitative stakeholder research and legal analysis.

 

The TM20 Branding team has performed over 500 brand valuations for M&A purposes, royalty rate setting, brand securitization, but mainly brand equity management. With this same methodology, we have published since 2003 the ranking of the Most Valuable Brazilian Brands, published by IstoÉ Dinheiro Magazine, with its most current publication in 2023.

“Contar com a inteligência e visão dos executivos da TM20 tem sido muito importante na jornada de transformação de marketing que estamos construindo aqui no Sírio-Libanês. Vi no time da TM20 pessoas que estão realmente focadas em trabalhar junto nos desafios mercadológicos, aporte de insights estratégicos, construção conjunta e uma preocupação sincera na construção da agenda estratégica de negócios, posicionamento e gestão de marca. A visão estratégica e insights valiosos que o Eduardo Tomiya aporta na liderança da companhia, na dedicação pessoal de todas as agendas conosco e na discussão estratégica que vai desde o que fazer até o como fazer foi um grande diferencial que percebi como executivo que já teve a oportunidade de trabalhar com inúmeras consultorias. Além disso, durante o período que temos trabalho juntos, é notável a preocupação do time seja com os resultados gerados seja com o processo de formação e transformação dos executivos do time de marketing do Sírio-Libanes. Obrigado ao time TM20 pela construção conjunta e pelos valiosos projetos que estamos construindo juntos.”

 

Christian Tudesco - CMO Sírio-Libanês

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